|
|
Avaliku teenuse standard surmajuhtumi registreerimise kohta
|
|
KINNITATUD
Järva maavanema
03. detsembri 2002. a
korraldusega nr 1624
SURMAJUHTUMI REGISTREERIMINE
Surmajuhtum registreeritakse surnud isiku viimase elukoha või surmakoha järgses perekonnaseisuasutuses.
Surmajuhtum tuleb registreerida kolme päeva jooksul arvates isiku surma päevast või surnud isiku leidmise päevast.
Paide linnas elavate isikute surmajuhtumid registreerib Järva Maavalitsuse perekonnaseisuosakond, teiste Järvamaa omavalitsusüksuste puhul vastav linna- või vallavalitsus.
Surmajuhtumi registreerimiseks esitab surnu abikaasa, sugulane, hõimlane või teine isik, kes elas koos surnud isikuga, nende puudumisel aga raviasutuse juht, politseiametnik või muu ametnik perekonnaseisuasutusele arstliku surmatõendi või kohtuotsuse surma fakti tuvastamise või surnuks tunnistamise kohta ja surnud isiku isikut tõendava dokumendi.
Esitatud dokumentide alusel koostab perekonnaseisuametnik surmaakti, mille alusel antakse surmajuhtumi registreerinud isikule välja surmatunnistus ja tõend matusetoetuse saamiseks.
Surmaakti koostamine ja esmase surmatunnistuse väljastamine on riigilõivuvaba toiming.
Kui teile osutatav teenus ei vasta käesolevale standardile, võite esitada kaebuse maavanemale, kes vaatab selle läbi ühe kuu jooksul. Juhul kui Te leiate et teenuse osutamisel on rikutud Teie õigusi või piiratud Teie vabadusi, on Teil õigus 30 päeva jooksul rikkumisest teadasaamisest esitada kaebus Tallinna Halduskohtule vastavalt “Halduskohtumenetluse seadustikule”.
Vastuvõtuajad
Esmaspäev 8.00-17.00
Teisipäev 8.00-17.00
Kolmapäev 8.00-17.00
Neljapäev 8.00-17.00
Reede 8.00 15.45
Kontaktandmed:
Järva Maavalitsuse perekonnaseisuosakond
Rüütli 25, 72713 PAIDE
Telefon: 385 9667, 385 9668, 513 9987
E-post: [email protected]
|
|
|
|